Sunday 5 May 2013

Sekitar Proses Mengundi Dari Sudut Pandanganku

Bahagian atas , saluran 3 untuk pengundi muda. Jumlah yang datang agak memberangsangkan

Saluran 1 untuk warga emas juga ramai. Ternyata, walaupun ada diantaranya  berada di dalam keadaan uzur, tetapi semangat untuk mengundi tetap membara. Undi parti apa? aku pun tak tahu mereka undi ape. Seperti biasa ianya melibatkan pertembungan antara calon BN dengan PAS.

Mari - mari. Semak nama anda di kaunter daftar pemilih. Saya sedia membantu

SPR mengeluarkan air mineral. Hilang jugak haus

Wakil pemerhati dari parti. 

Dia sudah undi. Tunjuk jari sambil tunjuk cincin yang berwarna kuning tuuuuuuu.


Amoi dari parti. Yang ..............


Suasana selepas hujannn


Kami yang bertugas sebagai kerani penyemak daftar pemilih

Alhamdulillah tugas yang diamanahkan sebagai petugas SPR dapat dilaksanakan dengan baik. Cuma, secara peribadi aku berpendapat SPR patut memberi taklimat pada saat akhir tantang prosedur - prosedur yang perlu dipatuhi. Tujuaanya untuk memastikan tiada kesilapan berlaku terutama sekali pada mereka yang baru bertugas kali pertama. Dan janganlah mereka yang ditanggungjawabkan untuk laksana tugas, jalankan tugas sambiil lewa, setakat dudud.pengundi lalu buat dekk jer.. Bukan ape, kita dibayar untuk melakukan tugas itu.  

Dan syukur tiada kekecohan yang berlaku. cuma ada 1 jer insiden dimana ada satu anak muda yang begitu bersemangat hadir ke tempat mengundi memakai baju UBAH. Dan akhirnya, terpaksalah mengubah bajunya dari UBAH kepada kemeja. Siap kol SPR tanya mcm2xx.

Dan seharusnya dipuji kepada satu kakak ini, yang tahu haknya sebagai pengundi supaya tidak diperlekehkan haknya.

Dan untuk diriku yang sudah mengundi awal secara pos . SELESAI SUDAH TANGGUNGJAWAB MENGUNDI. SEKARANG TUNGGU  PARTI MANAKAH YANG MENANG...

No comments:

Post a Comment