Friday 4 January 2013

Hotel Budget?

Hurmmm. sebelum ni, aku berangan nak bukak stesen minyak kat kg aku. sebabnya, kat sini, kalo orang nak beli minyak kena pergi bandar. lebih kurang 30 km  untuk beli dalam kuantiti yang banyak. setakatkedai kecik, boleh untuk menampung kegunaan motor sahaja. Itulah cita - cita aku dari pertengahan sekolah menengah. MALANGNYA, aku pun belum cukup kaya dan ada modal, tambahan pula ada hamba Allah yang lagi kaya.telah membina stesyen minyak. sekarang ni, tak payah nak pergi bandar beli, kat kg dah ader. sape sangka bandar permas ada stesyen minyak. tambahan pulak, dah ada janakuasa arang batu .

* aku cilok dari google search yer
Tadi, aku berbual2x la dengan penyelaras aku ni yang namanya Kak Mas. Pada aku,  briliant juga idea dia ni. Buat Hotel Budget. Impressive. Kat sini ada homestay sahaja dan chalet. Kitaorang berbual pasal lokasi, dekat dengan sekolah menengah, tepi jalan. lokasi memang cantikkkkkkkk punya. Tapi, rumah kedai tu dan perumahan tersebut tak der orang duduk. Bayangkanlah, sejak aku umur 12 tahun, proses membinanya dilakukan sampailah aku dah nak masuk 30 series ni . tak der apa - apa lagi. 

Bila fikir - fikirkan, kalaulah aku ada modal , nak jugak aku invest buat hotel budget. Setakat 7 / 8 bilik sudahlah. Depa kalau nak pergi ke Kukup atau Tg Piai mesti nampak  hotel budget impian aku ni dulu. Dan kalo boleh aku nak namakan Hotel Budget Si Kuntum Renjongs. InsyaAllah, akan aku usahakan lokasi strategik yang lain jugak.

## Ini adalah angan - angan mat jeninku.




No comments:

Post a Comment